Killa Hakan‘ın liderliğindeki Fight Kulüp projesinin ikincisi, 23 Ekim Cuma günü yayınlandı. 7 kişinin ortaklığında çıkan parça, 24 saat dolmadan trend listesinde 1 numara oturdu ve 2 milyon izlenmeyi geçti. Peki bu kadar yıldızın bir araya geldiği parça nasıl olmuş? Gelin, değerlendirelim.
Bu bambaşka bir parça olsa da, sonuçta isminde “2” geçtiğinden insan ister istemez ilk parçayla kıyaslıyor kafasında. Bu kıyaslamaya daha sonra geliriz ama ilkinde en azından ticari bir parça dinliyor gibi hissetmemiştim. Bu parçada bu hissi iliklerime kadar yaşadım. “Posse cut”lar, birçok yıldızı bir araya getirdikleri için eskiden insanı heyecanlandırıyordu ancak artık bu işler neredeyse tamamen ticari amaçla yapılıyor. Ticari düşünmeyen de ismini daha geniş kitlelere duyurmayı planlıyor.
Bu parçada MC’ler arasında hiçbir uyum yok bence. Olay tamamen Katliam serisine dönmüş. Beat deseniz çok basit bir beat. İlk parçanın da beat’ini yapan DJ Rocky yapmış yine ama bu sefer çok basit olmuş. En sonda Summer Cem girmeden beat switch olunca dinlediğimiz beat, şarkının normal beat’inden çok daha iyiydi bence. Summer Cem demişken, açıkçası benim hoşuma gitmedi o bölüm de. Bazı insanların çok beğendiğini gördüm, ben de kendi içerisinde beğendim ama şarkıyla bu kadar alakasız olması hoşuma gitmedi. Bu kadar uzun ve gaz bir şarkıda sadece son MC’de bir beat switch yaşanması ve o gazın yerle bir olmasından kaynaklı hoşuma gitmediğini söylüyorum.
Killa Hakan’ın nakaratı, parçaya çok uyumlu ve gaz bir nakarat olmuş. Gerçekten dinlerken insana bir enerji yüklüyor. Ancak Killa’nın verse’ü çok kötü gerçekten. İlk Fight Kulüp’ün çok çok altında bir verse olduğunu söylemek gerekiyor. Ceza’nın verse’ü sanırım parçadaki en beğendiğim verse ama o da Ceza’nın risk aldığı bir verse değil. Her zaman dinlediğimiz Ceza’yı dinledik. Ceza’nın verse’ünün içerisinde Norm Ender ve Fuat gibi isimlere olduğunu tahmin ettiğim 2-3 gönderme vardı, onlar iyiydi aslında. Bir de Ceza’nın “1979’dan beri rap’in değiştiği”ni söylemesine hayran kaldım. Onun yaşındaki, hatta ondan çok daha küçük MC’ler bile geri kafalılık yapıp rap’in değişimini kabul etmezken, çağa uyum sağlamamayı marifet zannederken “üstat” olarak andığımız bir insanın böyle bir yorum yapması önemli bence.
Ardından Massaka geliyor. Klasik Massaka, açıkçası üzerine bir şey söylemeye gerek duymuyorum, hiçbir risk yoktu o verse’te de. Massaka’nın ardından Contra giriyor. Contra’nın verse’ü parçadaki en iyi verse’lerden biriydi ancak Contra’nın da artık sürekli aynı konulardan bahsetmesi biraz sıkmaya başladı. En azından ben böyle düşünüyorum. Tepki’ye yaptığı “eşofman” göndermesi de gereksiz olmuş bence, Tepki de zaten bununla alakalı ılımlı bir açıklama yaptı sonra hikayesinden.
Anıl Piyancı’ya geçelim. Verse’te, Piyancı’nın her zamanki kalıplaşmış sözlerinden vardı ama hiç rahatsız etmedi. Hatta bence biraz farklı bir flow yapmış bu sefer. Piyancı’nın flow ve delivery anlamında genelde benzer işler çıkarması eleştirilen bir konu. Bu parçada ben biraz daha farklı bir Piyancı dinlediğimi hissettim. Sonrasında giren Khontkar, bu beat’le hiç uyumlu olmamış. Beat gerçekten kötü, bunun etkisi var tabii ama bu bir bahane olamaz. Kendi isteğinle girdiğin bir parçaya her şekilde uymak zorundasın. Khont’un verse’ünde bir bar, diğer barlara göre daha uzun ve ritim kaçırmış gibi hissettirdi hatta orada. Kısaca, Khontkar’ın yazmış olduğu verse her ne kadar güzel olsa da, beat ile uyumsuzluğundan ötürü bana hitap edemedi.
Gelelim en farklı bölüme. Summer Cem’in girdiği ve beat’in değiştiği o kısma. Üst kısımlarda da dediğim gibi beat çok daha güzel burada. Summer Cem’in hem okuma şeklini, hem melodik oluşunu hem de aktarma tarzını gerçekten beğendim ama sözler biraz basit kaçtı açıkçası, o da Almancı olmasına verilebilir sanırım. Benim bu verse ile ilgili tek problemim, şarkının yaratmış olduğu gazı düşürmesi. Yoksa şarkının geri kalanından çok farklı bir sinerjisi olduğunu söyleyebilirim.
Gelelim müzik videoya. Yönetmen olarak sadece Yeeiid’in adı yazılmış, aslında ben herkesin bölümünü farklı bir kişi yönetmiştir diye düşünüyordum. Belki de öyledir ama sadece Yeeiid yazılmıştır bilmiyorum. Yeeiid, son yıllarda Türkçe Rap kliplerine çok ayrı bir hava kattı. Kendisinin işlerini çok beğeniyorum zaten, bu klipte de açılar olsun, renkler-ışıklar olsun çok beğendim. Çekimler için de emek verilmiş. Ceza’nın denize girişi, Piyancı’nın takım elbiseden formaya geçişi vs. iyiydi gerçekten.
Kafamı meşgul eden birkaç konuya daha değinip bu yazıyı sonlandıracağım. İlki, bu şarkının Massaka’nın kanalından yayınlanmış olması. Bu, ticari bir parça olduğunu bana iyice hissettiren bir etmen. Killa’nın kliplerini genelde şirketlerin kanallarından yayınlamasından ötürü kanalının çok aktif olmaması sebebiyle yüksek aboneli ve aktif olan Massaka’nın kanalından yayınlandı parça. Killa Hakan’a ait bir parçayı böyle görmek beni güldürdü açıkçası. Ya bir de videonun açıklama kısmında Massaka’nın anlaşmalı olduğu silah markasının linki, Anıl Piyancı’nın giyim firmasındaki Fight Kulüp 2 ürünlerinin linklerini falan görmek gerçekten beni zaten soğuk olduğum bu tarz projelerden iyice soğuttu. Tabii kliplere sponsor alınabilir, globalde de oluyor bu ama açıklama kısmının en üstüne koyup insanları o linklere böylesine yönlendirmeye çalışmak “cheesy” duruyor. Silah markası nedir ya?
Dinledikten sonra kafama takılan bir detay da Reynmen oldu. Biliyorsunuz, bu şarkının daha önce açıklanan kadrosunda Reynmen de vardı ancak özellikle MC’ler bir sosyal medya fenomenini şarkılarına aldıkları için büyük linç yemişti. Reynmen’e birkaç kez şarkılarında eleştiri yapan Contra ile birlikte olmaları çok komik olurdu mesela. Bu linçlerden ötürü de Reynmen, “abileri” olarak gördüğü insanlara zarar vermemek adına kendi isteği ile projeden ayrılmıştı. Killa’nın söylediğine göre Reyn, bu şarkıda yer alsa nakaratı okuyacaktı. Reynmen, bu şarkıda nasıl bir nakarat okuyacaktı ki? Killa’nın okuduğu gibi gangsta bir nakarat oku(ya)mayacağı çok net. Tamamen farklı bir parçayla karşı karşıya olacaktık belki şu an. Yani buradan da plansız, değişimlere göre şekil alan, titizlikle üstüne düşülmemiş bir parça olduğunu anlayabiliyoruz.
Neyse, ben daha fazla irdelemeyeceğim. Anlayacağınız üzere Fight Kulüp 2, benim açımdan beklentileri karşılamayan bir proje oldu. İlkini az dinlememişimdir ama ona da bayılmayan biri olarak kesinlikle birincinin altında olduğunu düşünüyorum. Keşke Killa’nın ilk başta açıklamış olduğu “Killa Hakan, Ceza, Ezhel, Şehinşah” kadrosu gerçek olsaydı. Bu kadronun bir arada neler yapacağını görmeyi çok isterdim.
Siz Fight Kulüp 2 hakkında ne düşünüyorsunuz ve bana hangi noktalarda katılıyorsunuz ya da katılmıyorsunuz? Yorumlarda düşüncelerinizi belirmeyi unutmayın. Rapertuar, birlikte hip-hop konuşmak için var.
Sevdiğimiz birçok MC toplanıp şarkı yapacak diye heyecanlanıyoruz. Şarkı cıkıyor ve ticari amaçla yapıldığını, insanların beklentilerinin pek de önemsenmediğini hissediyoruz. Rap overground oldugundan beri MCler daha iyi rap yapmaya değil daha fazla para kazanmaya çalışıyor